May 23, 2012 - Yom Tov    No Comments

5772 – Shavuos (1)

Play

דברי רב מתתיהו בלום בספר תורה לדעת מדוע שבעות נקרא זמן מתן תורתינו אף שאינו אלא יום אחד – ותירץ משום דיום חמישי בסיון אמרו ישראל נעשה ונשמע ויום שישי בסיון היה ברצונו של השם ליתן התורה ויום שביעי של סיון היה קבלת התורה ממש – הזמן של מתן תורה הם שלושה ימים, ו’ ז’ ח’ – תרץ שני – הזמן של קבלת התורה הוא כל השנה ומתחיל במתן תורה

שבועות היא זמן של שבת – מתחיל ממחרת השבת וסופר שבע שבתות תמימות והכל מודים דבשבת ניתנה התורה – וקראת לשבת ענג – ראשי תיבות ע’דן נ’הר ג’ן,  ונהר יוצא מעדן להשקות את הגן ושם יפרד והיה לארבע ראשים, ישראל ואורייתא וקודשא בריך הוא חד הוא – קודשא בריך הוא כנגד עדן, נהר כנגד תורה, וישראל כנגד הגן – ושם יפרד והיה לארבע ראשים כנגד פרדס, פשט, רמז, דרוש, וסוד שהם כנגד הצורה של תורה בעולם

מצות היום של שבועות היא ביכורים – ביכורם מורא שירושלים הוא הנחלה של כי לא באתם עד אתה אל המנוחה ואל הנחלה – ירושלים הוא מקום של שלימות ונקרא כן על ידי מלכי צדק מלך שלם וגם מקום של יראת שמים ונקרא כן על ידי אברהם אבינו בעקידת יצחק על שם כי אתה ידעתי כי ירא אלוקים אתה, ונקרא על ידי אברהם ה’ יראה – ירושלים נקרא יראה שלם ולא שלם יראה משום דכל שיראתו קודמת לחכמתו חכמתו קיימת – זה הלימוד של שבועות – הוא יום של ביכורים שכולל בתוכו קדושת ירושלים וגם קבלת חכמת התורה כמו מלכי צדק וגם זמן של יראה כמו שנאמר ובעבור תהיה יראתו על פניכם לבלתי תחטאו – והלימוד הוא שיראה קודם לחכמה – ראשית חכמה יראת השם

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)